/* remove this */

Laporan Kerosakan ICT

Mulai 16 Januari 2013, pihak sekolah boleh membuat laporan di portal STS. sila klik pada gambar.

Garis Panduan NBOS

Garis Panduan Pelaksanaan Rintis National Blue Ocean Strategy (NBOS) KPM

FROG VLE

Frog VLE adalah platform berteras cloud yang fleksibel dan boleh diakses dimana-mana jua dari luar kawasan sekolah

Join Channel Telegram PKGMT

Salah satu perkhidmatan sosial yang digunakan oleh PKG Masjid Tanah dalam menyampai dan menyebarkan maklumat kepada semua warga sekolah

HEBAHAN PERINGATAN BERHUBUNG LARANGAN PENGLIBATAN DALAM AKTIVITI POLITIK


Makluman Semasa (Bahagian Teks Yang Scroll) 

Kepada,
Semua Pengetua/ Guru Besar
Daerah Alor Gajah.

Sila muatturun makluman berkenaan. Terima kasih.

Attachments :  Makluman

Sumber : PPD Alor Gajah

Laporan Kelajuan Bulanan 1BRIS


MAKLUMAN.

Semua sekolah diminta melakukan "Speedtest" 1BRIS sebanyak 3 kali sebulan ( awal, pertengahan dan akhir bulan). Di mana tarikh, masa dan kelajuan up/down hendaklah direkodkan menggunakan borang yang telah disediakan oleh UMICT PPDAG. Borang berkenaan hendaklah disimpan di dalam fail bagi tujuan pemantauan manakala laporan kepada PPD hendaklah dibuat secara "online".
langkah-langkah

2. Isikan makluman berkenaan (test 1, test 2, test 3)
3. Klik Pada butang "Submit" untuk menghantar.

Perhatian:

1. Medan Catatan diisi bagi sekolah yang belum menerima servis 1BRIS.
2. Isu yang berkaitan 1BRIS


Sumber : PPD Alor Gajah

Peringatan Kepada Sekolah Untuk Memberi Notis Penamatan Perkhidmatan Talian Internet Sedia Ada


Assalammualaikum w.b.t. dan Salam 1Malaysia
Kepada Semua Sekolah-sekolah Negeri Melaka
Adalah dimaklumkan bahawa pihak sekolah hendaklah memberi notis penamatan perkhidmatan talian internet sedia ada kepada Penyedia Perkhidmatan Internet (ISP) dalam tempoh 30 hari selepas tarikh pemasangan perkhidmatan 1BestariNet sekiranya perkhidmatan tersebut telah berfungsi sepenuhnya.

Berikut adalah alamat ISP Telekom Malaysia Berhad beserta nombor fax bagi tujuan penghantaran notis penamatan tersebut:

                                        Telekom Malaysia Berhad
                                        Aras 3, Menara TM Melaka
                                        No.2,Jalan Wisma Negeri
                                        Bandar MITC, Ayer Keroh
                                        75450 Melaka
                                        Fax: 06-232 3339

Sila semak senarai sekolah-sekolah yang telah mendapat talian 1BestariNet disini
 Sumber : JPN Melaka

Hakcipta Terpelihara


Hakcipta Blog Rasmi Pusat Kegiatan Guru Masjid Tanah, Melaka (PKG Masjid Tanah) dan kandungannya yang termasuk maklumat, teks, imej, grafik, logo, fail audio, fail video dan susunannya serta bahan-bahannya ialah kepunyaan PKG Masjid Tanah kecuali dinyatakan sebaliknya.

Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada pihak PKG Masjid Tanah.

Pihak PKG Masjid Tanah tidak akan bertanggungjawab ke atas kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada portal ini.

Meja Bantuan SchoolBroadBand

SEBARANG ADUAN KEROSAKAN, SILA LAPORKAN KEPADA TALIAN DIBAWAH;
 
1-800-22-77-22
 
Maklumat yang diperlukan iaitu;
1. Nama Sekolah
2. Kod Sekolah
 
Pastikan setiap aduan mendapat nombor log aduan.
 
Terima Kasih.

Meja Bantuan 1BestariNet

Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia.
 
Selaras dengan peruntukan kontrak dengan YTL, semua masalah berkenaan dengan rangkaian 1BestariNet mestilah dilaporkan terus kepada meja bantuan YTL bagi membolehkan masalah dapat diselesaikan. Untuk pengetahuan pihak tuan, semua aduan yang sah mestilah mempunyai nombor log aduan, oleh yang demikian pihak sekolah atau pihak yang melapor perlu meminta nombor log aduan tersebut.
 
Jika terdapat masalah seperti berikut :
 
              1) Meja bantuan YTL tidak berjawab,
 
              2) Tiada nombor log aduan,
 
Maka pihak sekolah boleh melaporkan kepada PMO ( raudhah.pmo@gmail.com)
 
Berikut merupakan maklumat meja bantuan YTL.
 
1.   Talian meja bantuan 1Bestarinet : 018-7998787
 
 
Sekian, harap maklum.

Pautan Antivirus Untuk 1BestariNet

Rujukan Kami: JPM.ICTM.100-9/7/1 Jld. 4 (126)
Tarikh : 3 Januari 2013
Kepada
Pengetua / Guru Besar
Sekolah-Sekolah Negeri Melaka
Disertakan link antivirus untuk kegunaan sekolah dalam 1Bestarinet di sekolah pentadbiran masing-masing.  Untuk makluman, antivirus ini memerlukan spesifikasi PC yang sesuai untuk digunakan. Sila semak dengan helpdesk YTL.
Semakan telah dibuat dan kedua-dua link tersebut boleh diakses (32-bit & 64-bit) dari PC di PMO. (Windows 7 Professional 32-bit, 4GB RAM, Intel i5 3.10 GHz)
Links diakses melalui Internet Explorer 8 dan Google Chrome Version 23.0.1271.95 m.

Dipersilakan untuk muatturun Antivirus berkenaan di bawah ini.
Windows 64-bit


**Nota : Download menggunakan talian 1Bestarinet.

Harap Maklum.


Sumber : JPN Melaka